Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani
From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]>
To: Laur Kõiv <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Marti Vaksmann" <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Mar 2024 17:32:08 +0200

Tere

Saadame kooskõlastamiseks korrigeeritud projektlahenduse töö nr 23053
„DN800 kanalisatsiooni kollektori projekteerimine“ ehitusprojekti lahendus
eelprojekti staadiumis Nõlvaku tn- Pärnu mnt ristmikul

ristumisel Tallinn-Pärnu-Ikla teega L1 13,09km kinnistul (72703:001:0606).

Juhime tähelepanu, et vastavalt hankele on tegemist ehitusprojekti
eelprojekti staadiumiga, palume sellega võimalusel arvestada dokumentide
läbivaatamisel.

Lahenduses on tehtud muudatused võrreldes  varem saadetud dokumentidega:

1.	Vahetult müraseina kõrvale  ei rajata uut kambrit, kasutusele jääb
olemasolev kaev nr 1, torude ümberehitustööd teostatakse kaevus.
2.	Kamber K11-22 on nihutatud olemasolevast müraseinast eemale
arvestades olemasolevat kaevu nr 2 ja sinna suubuvaid töötavaid
kanalisatsioonitorustikke.
3.	Kamber K11-21 on nihutatud riigitee äärselt ohutussaarelt
Nõlvaku-Vanasilla ristmikule, ehitusaegne ajutine liikluse võimalikkus
ristmikul on kontrollitud. Liikluskorraldus lahendus on töövõtja
vastutada.
4.	Piki maanteed kulgev sademeveetoru jääb tööle.

Projektidokumendid on alla laetavad lingilt:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EorOuiOaq-JOptubEUqJyOsBHVWXxelUx1E
JwGJklFxcsg?e=sYYYwO>  2024-03-06 TRA

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 6, 2024 3:13 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Tänan edastatud materjalide eest.

Vajadusel oleme valmis osalema koosolekul, et antud küsimusi arutada.

Oleme esitatud materjalid läbi vaadanud ning toome välja asjaolud, mille
osas palume täpsustada projektilahendust.

*	Oleme Transpordiameti siseselt antud lahenduse üle vaadanud ning
müratõkkeseina piirkonnas palume muuta lahendust. Nimelt palume
müratõkkeseina lähedusse projekteeritud kambrid ja torustikud nihutada
seinast eemale ca 3m. Kuna müratõkkesein kuulub Transpordiametile ning
tulevikus võib ilmneda vajadus muuta ka müratõkkeseina vundamenditüüpi või
müratõkkesein ümber ehitada. Vastavaid toiminguid on vajalik teostada
selliselt, et ei kahjustataks kambreid ja torustikke, seega soovime
nihutada projekteeritavad kambrid ja torustikud seinast eemale.

Sellisel juhul puuduks vajadus ka müratõkkeseina eemaldada. Samuti oleme
seisukohal, et müratõkkeseina eemaldamist tuleks kaaluda viimase
võimalusena ehk kui on tekkinud möödapääsmatu olukord või oht tööde ajal
seina vigastada. Palume antud piirkonnas kaaluda lahenduse muutmist.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et kaeviku piirkonnas paikneb ka
Transpordiametile kuuluv tänavavalgustuse post. Palume seletuskirjas ning
asendiplaanil vastavate tänavavalgustuste postide eemaldamise ja
taastamise asjaolusid.

Lisaks palume kajastada seletuskirjas, et tänavavalgustuse postide
eemaldamise ehk tööde eel tuleb informeerida ja kooskõlastada tegevus AS
KH Energia Konsult (Tõnu Roosna) ja KOViga.

Lisaks palume endiselt asendiplaanil ja tingmärkides andmeid ühtlustada.

*	Palume kajastada vastava survetorustiku andmed ka tingmärkides
ning võimalusel survetorustiku tähisega.

*	Sulundseina kontuur asendiplaani ning tingmärkides, palume
ühtlustada.

*	Kaeviku kontuur asendiplaanil punasega, tingmärkides hall. Palume
ühtlustada.

*	Palume selgitada, kas toestatud kaevikute ja kaevikute nihkes
kontuurid antud asukohas on korrektsed.

*	Pikiprofiilis ei ole kajastatud KS1 survetorustik kogu pikkuses.
Palume lisada.

*	Kui KS1 (roosa) ja sademeveekanalisatsiooniga (SK roheline)
ristumist ei ole siis palume selgitada või korrigeerida.

Pikiprofiilis on kajastada KS1 De 160 toru põhja abs kõrguseks 35,04, kuid
asendiplaanil on kaevu K1VRK-1 juures toru põhja kõrguseks De160 34,50 ja
K1S-2 juures De160 34,54.

Kas andmetes on sellisell juhul ebakõla, palume vajadusel korrigeerida.
Palume selgitada ning kajastada pikiprofiilis, kui sügavale jääb KS1 toru
SK-st ristumisel.

*	Rajatava sulundseina/sulundseinte osas (kamber K11-21) palume
jätkuvalt rohkem informatsiooni. Palume kajastada sulundseina kohta lõike
joonised, et oleks üheselt mõistetav sulundseina suurus ja paiknemine.
Joonisel palume kajastatud sulundseina mõõtmed jne.  Kajastada
seletuskirjas, pikiprofiilis, mõõtmete (sügavus, laius), kui sügavale
sulundsein rammitakse ning infot paigaldamise tehnoloogia osas.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud mittevastavuste loetelu
ei ole lõplik. Pärast eelnevalt välja toodud märkustega arvestamist ning
projekti materjalide korrigeerimist palume need esitada Transpordiametile
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 23, 2024 5:27 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Kas oleks võimalik korraldada veebikoosolek , et arutada läbi kõik meile
esitatud märkused. Ma ei tahaks uuesti dokumente komplekteerida
kooskõlastamiseks ja uusi märkusi saada.

Ma lisan siia mõne dokumendiga ette lingi, et saaksite hinnata kas näiteks
müraseinaga seotud info on piisavalt joonisel kajastatud. Lisaks
kommenteerin allpool kirjas toodud märkuseid teise värviga.

Dokumentide link:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EgU-bsIYm8xKlPYYnfvgNxgBxM6e-bdZVPZ
S3Xfkt-NpAA?e=8Bqcdd>  2024-01-23_TRA tutvumiseks

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, January 5, 2024 5:54 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori projekteerimine
Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Teie 08.12.2023

Meie 05.01.2024 nr 7.1-2/23/9946-16

Malle Ütt

K-Projekt Aktsiaselts

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

08.12.2023 esitasite taotluse kooskõlastada kanalisatsioonikollektori
projekt K-Projekt Aktsiaselts töö nr 23053 „DN800 kanalisatsiooni
kollektori projekteerimine“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 4 Tallinn - Pärnu – Ikla teemaale
ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude teemaale
paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me ei pea võimalikuks
esitatud Projekti kooskõlastada. Esitame Transpordiameti poolsed märkused
ja tähelepanekud, mis vajavad korrigeerimist:

*	Riigitee nr 4 teelõik km 13-16 oli ehitustööde objekt 2017.-2020.
aastatel ning teelõik km 13,0-13,7 oli ehitusobjekt 2018.-2021. aastatel.
Tuleb arvestada, et riigitee katendile ja kõikidele väljaehitatud
rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja poolne garantii 5 aastat
alates tööde vastuvõtmise kuupäevast. – kajastatud seletuskirja punktis
2.2.Muud eritingimused Transpordiamet

*	Soovime teada, kas antud KS1 osas on tegemist asendatava
survetorustikuga? Palume selgitada, kas olemasolev pruun K torustik on
sellisel juhul ka survetorustik? KS1 on pikendatav survetorustik, joonisel
olev pruun olemasolev K tähega torustik on survetoru De160

*	Samuti soovime teada, kas antud olemasoleva K torustiku kaevu ja
trassi osa kuni KS1 säilitamine on otstarbekas? Kas toru sulgemine võiks
toimuda KS1 juurest? Sõlme graafilist osa on muudetud. Olemasolev
survetoru pööratakse põlvega  ja suunatakse survekustutuse kaevu K1VRK-1
enne kambrit K11-21. Nimetatud kaev on KOVEK AS liitumispunkt. Kaev nr 27
likvideeritakse.

*	Palume kajastada KS1 survetorustik kogu pikkuses pikiprofiilis
ning olemasolev kaev pikiprofiilis. Olemasoleva kaevu kohta puuduvad
andmed asendiplaanil. Palume lisada. Pikiprofiil korrigeeritud/lisatud.
Likvideeritava kaevu nr 27 andmeid joonise selguse mõttes ei lisatud.

*	Kontrollida KS1 kõrguslikku paiknemist, kas antud lõigus ei teki
ristumine sademeveekanalisatsiooniga (SK roheline). Profiilil on
kajastatud, survetoru ei lõiku olemasoleva sademevee toruga

Palume lisada sademeveekanali ja SK kaevude andmed asendiplaanile.
Korrigeeritud/lisatud.

*	Asendiplaanil on kajastatud punane katkend kontuur kaeviku juures,
millel puudub vaste tingmärkides. Palume korrigeerida.

Lisame, et punane katkend kontuur asub kohati väljapool ab-katendi
taastamise ala - Korrigeeritud

*	Palume kajastada ka asendiplaanil müratõkkeseina teisaldamise
ulatus. Müratõkke seina teisalduse ulatus joonisel kajastatud. Info
müratõkkeseina kohta on joonisel TL-7-01.

*	Müratõkkeseina taastamise osas palume jätkuvalt rohkem
informatsiooni (seletuskirjas, eraldi joonis, läbilõiked, kuidas toimub
müratõkkeseina taastamine). Müratõkkeseina taastamine peab hõlmama ka
vundamendi osa jne.

Lisame juurde, et müratõkkesein kuulub Transpordiametile ning on
garantiialune objekt, seega on taastamise osa oluline. Seda on vaja
täiendada

*	Rajatava sulundseina/sulundseinte osas (kamber K11-21) palume
jätkuvalt rohkem informatsiooni. Palume kajastada sulundseina kohta lõike
joonised, et oleks üheselt mõistetav sulundseina suurus ja paiknemine.
Joonisel palume kajastatud sulundseina mõõtmed jne.  Kajastada
seletuskirjas, pikiprofiilis, mõõtmete (sügavus, laius), kui sügavale
sulundsein rammitakse ning infot paigaldamise tehnoloogia osas.

*	Palume sulundseina kontuuri asendiplaanil kajastada nähtavamalt
(värvus, joone jämedus). Korrigeeritud

*	Asendiplaanil on kajastatud kahes kohas K1S-2, millega tegemist?
Palume selgitada ning vajadusel korrigeerida. Tegemist on sõlmepunktidega,
need ei ole kaevud. Korrigeeritud variandis neid pole näha.

*	IKÕ plaanil palume kajastada ka riigitee maaüksusele rajatavad
kaevud asendiplaanil ja ka tingmärkides. – korrigeerime.

Samuti eemaldada IKÕ plaanilt olemasolevad kaevud.

*	Palume eemaldada IKÕ plaani tabelist riigitee nr 3793 km 0,02 osa.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud mittevastavuste loetelu
ei ole lõplik. Pärast eelnevalt välja toodud märkustega arvestamist ning
projekti materjalide korrigeerimist palume need esitada Transpordiametile
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet